Sunday 17 December 2017

Julmarknaderna är över (för mig)

I lördags var jag med på julmarknaden på Litteraturens Hus i Göteborg. Det var en samling småförlag och ett gäng illustratörer och formgivare som ställde ut i ett ganska litet rum. Trångt men mysigt.

Det strömmade till ganska bra med folk och jag är nöjd med försäljningen.

I år blev det totalt tre julmarknader för mig. Uppsala, Krokens Alpacka samt denna. Det är himla kul att vara med och kunna nå ut direkt till läsarna.

Jag märker att främst Erik-böckerna är populära i skolorna för det är många barn som kommer fram och berättar vilka av de 30 titlarna de läst.

Nu blir det paus från marknader och mässor (nästa tror jag blir Uppsala Comix i april). Julfriden har inte kommit än. Det är fortfarande en hel del på arbetsbordet.

En av de senaste sakerna jag gjort är en uppdatering av Bananmannen-affischen. Det är en pjäs som spelats långt över 100 föreställningar. Vi gjorde även föreställningen i serieform för ett par år sedan.

No comments:

Post a Comment