Wednesday 16 August 2017

Sommaren är över

Nja, sommarlovet är över. Vardagen har tagit över och katten ligger i min ateljé och sover.

I söndags var det bygdedag här i Saleby. Jag var med i år igen och erbjöd mina barnböcker till försäljning.



På söndag (20e) är det dags för grannbyn Järpås. Jag skall dela bord med författaren Patric Nyström. Hans serie om Siri är en kul barnserie fylld med äventyr. Perfekt läsning nu när sensommarregnet slår mot taket.

Serieutställningen Hemåt?! slutar sin tid i Mariestad strax. Snart skall den komma upp i Falköping. Det är väldigt intressant att vara med i en utställning som vandrar runt och byter skepnad för varje utställningslokal. Varje plats har sina begränsningar och styrkor.

En annan utställning som snart slutar är SkaraborgssalongenSkövde konsthall. Samlingsutställningen som jag medverkar i stänger denna vecka, så det är sista chansen att se den också.

Sommarens ledighet är som sagt över och arbetet har satt igång igen. På ritbordet ligger manuset till andra boken om Berra & Boris (skrivet av Anna Helgesson, ges ut av Beta Pedagog).

No comments:

Post a Comment