Tuesday 30 May 2017

Trött och snuvig

Det har varit ett par sega dagar. Eventuellt har jag haft min första pollen-reaktion. Jag blir väldigt snuvig och får irriterade ögon av damm (jobbigt när man måste ta tag i städningen). Jag känner även av häst och katt sedan tidigare (dock har vår katt inte gett något utslag än). Men pollen har aldrig varit ett problem.

För ett par dagar sedan så slog snuvan till ordentligt. Jag blev så klart nervös att det var kattallegin som kommit i kapp. Jag städade hela huset ordentligt. Snuvan av tog lite medan jag städade. Men sedan var jag ute och fixade i trädgården och då slog det till igen.

Nästa dag var mina föräldrar på besök och vi skulle få iordning det gamla trädgårdslandet. Det hjälpte inte snuvan så mycket kan man säga. Det blev bättre framåt kvällen men då hade jag lätt feber/solsting av värmen som varit under dan.

Jag mår bättre nu. Det är helt klart inte katten (har testgosat med honom) och det har småregnat och blåst lite så luften är renare. Jag hittade uppgifter på nätet att halterna av ekpollen tydligen var höga just nu. Vi har ett par stora ekar precis vid trädgårdslandet...

Det tristaste är att jag fortfarande är seg i huvudet och kroppen, flera dagar efter attacken. Det har inte blivit mycket tecknat. Dock har jag kunnat jobba i trädgården på eftermiddagarna. Alltid något.

No comments:

Post a Comment