Sunday 16 April 2017

Snart seriefestival i huvudstan

20-21 maj är det seriefestival på Kulturhuset i Stockholm.

Det är ett härligt kaosartat evenemang med mängder av serieskapare, serieälskare och nyfikna.

Jag har haft bord flera år med 1000 Ögon-serien samt när jag sålde böcker åt Nobrow men på senare tid så har jag hjälpt Albumförlaget. Förra året hade jag inte tid att åka över huvudtaget och det var trist. Detta är inte bara ett tillfälle att träffa läsarna och få ut sina serier utan även då man träffar vänner och bekanta i branschen.

Jag har inga nya serier ute men det skall bli kul att åka ändå. Mycket snack och skoj. Drinkar på kvällen och självklart en hel del shopping bland de spännande borden.

De senaste åren har festivalen satsat mer på sin affisch och det har även blivit en tradition att tecknare gör fan-art baserat på affischbilden. Det brukar bli en utställning av alla bidrag under festivalen.

I år gjorde Joakim Pirinen affischbilden. Här är mitt bidrag till fan-arten.
Jag blandade in lite Krazy Kat i alltihop.

1 comment: