Thursday 30 March 2017

Uppsala tur och retur och retur

Denna veckan är verkligen en res-vecka. Uppsala och tillbaka två gången innan veckan är över.

Jag kom igår kväll tillbaka efter att ha besökt Valsätraskolan under två dagar och träffat sex stycken klasser (4orna och 5orna). Jag berättade om hur det är att vara illustratör och hur det går till att göra en bok. Sen gick jag igenom olika saker att tänka på för att göra en bild lite mer spännande.
Lånad bild från Valsätraskolans biblioteks Instagramkonto.

På fredag ger jag mig av upp igen för att vara med och arrangera seriefestivalen Uppsala Comix för sjätte året! Många intressanta gäster som vanligt. Brittiska förlaget SelfMadeHeroes besöker mässan i år igen och denna gång har de med sig Ian Culbard.

Stressig vecka och jag måste ligga i för att hinna med mina uppdrag också men det är angenäma problem.

Nästa vecka återkommer jag med en utförlig rapport av mässan.

No comments:

Post a Comment