Thursday 16 March 2017

Kantig penna

Pennor är kul. Jag gillar pennor. Det är intressant att testa nya material. "Hur blir strecken med den här pennan?" eller "Hur ligger den här i handen?"

Jag fick denna stiftpenna av min sambo efter hon varit i Kina.



Rektangulära pennor är inte så vanliga.



Det är väl nästan bara timmermanspennor som är det.


Här är något så ovanligt som en stiftpenna med flata stift!


Det följde med 2B stift så de är ganska mjuka. Pennan är förvånansvärt skön att hålla i. Lite ovant. Det är ju svårt att vrida pennan medan man tecknar. Men det gör att man är medveten om hur stiftet ligger mot pappret och vilka linjer man gör.



Jag gjorde en enkel testteckning där jag tecknade som om det var en vanlig stiftpenna. Pennan verkar vara ganska bra för att göra toningar. Jag skall testa den mer utförligt längre fram.


Bäst är dock texten "Be Successful" som står på pennan. Man blir lite motiverad av det. Pennan är tänkt för studenter som gör prov och skriver på kinesiska.

No comments:

Post a Comment