Wednesday 22 January 2014

Podcast-tips Make it then tell everybody

Jag sitter och gör klart några stora blyertsteckningar till utställningen på Uppsala Art Lab nästa vecka. (se förra inlägget). Vanligtvis kan jag inte lyssna på podcasts eller ljudböcker när jag jobbar. Jag inser efter en stund att jag inte hört ett ljud av vad som sagts. Min hjärna vill väl ha rösterna ifred. Men när jag "bara" gör färgläggning eller lägger på blyertstoner så funkar det.


Make it then tell everybody är en väldigt skön podcast som jag lyssnat på ett bra tag. Serietecknaren Dan Berry intervjuar andra serietecknare och illustratörer. Härliga avslappnade samtal om hur de arbetar. Ibland blir det väldigt nördiga samtal om papperssorter och pennor men oftast är det bara trevligt och väldigt personligt.

Många av mina favorittecknare har blivit intervjuade: Scott C, Luke Pearson, Robert Ball, WJC, Sarah McIntyre, John Martz, Jonathan Edwards, Feltmistress, Roger Langridge och massor av andra.

No comments:

Post a Comment